Az Autodesk korábbi szoftver verzióinak támogatása és aktiválása

A Microsofthoz és más nagy szoftvergyártókhoz hasonlóan az Autodesk is korlátozott támogatási politikát alkalmaz a régebbi verziók esetében. Az ügyfeleink ma CAD, BIM és PDM szoftvereket használnak az operációs rendszerek aktuális verzióin; emellett folyamatosan frissítik hardver eszközeiket; irodai, üzleti és biztonsági alkalmazásaikat. A biztonság, a rendszeresített szoftveralkalmazások átjárhatósága, az aktuális fájlformátumok támogatása, a teljesítmény, a folyamatos javítások, és ami talán a legfontosabb, az új fejlett termelékenységi funkciók, a mobilalkalmazás-képességek támogatása a fő ok, amiért a felhasználók naprakészen tartják tervezőszoftvereiket. Az Autodesk szoftverek esetében erre két lehetőség érhető el: örök licence esetében a Karbantartás (Maintenance Plan) vagy az Előfizetés (Subscription).

A karbantartás és az előfizetés nemcsak az adott szoftver legfrissebb verziójához nyújt hozzáférést, hanem az utolsó változatot megelőző három régebbi verzióhoz is (ezek az „engedélyezett” verziók). Ezekhez a verziókhoz teljes támogatást nyújt a gyártó és a forgalmazó. Ez a támogatás nem elérhető az ennél régebbi verziókhoz és a karbantartás (Maintenance Plan) nélküli örök licencekhez.

Az Autodesk összehangolja terméktámogatási életciklust, aminek aktualitásait a következő táblázatban foglaljuk össze.

A szolgáltatás típusa

Engedélyezett verziók

2010-es és régebbi verziók

Nem „Engedélyezett” előző verziók

2019.8.31-ig

2019.9.01-től

2021. márciusig

2021. áprilistól

Termékaktiválás

IGEN

IGEN

Nem

IGEN

Nem

Technikai támogatás

IGEN

Nem

Nem

Nem

Nem

Termékfrissítések

IGEN

Nem

Nem

Nem

Nem

Szervizcsomagok és gyorsjavítások

IGEN

Nem

Nem

Nem

Nem

Fontos változás tehát a régebbi verziók licenceinek aktiválása (újra aktiválása). Az örök licenceket korlátlanul használhatja a felhasználó egy meglévő munkaállomáson, de például a lecserélt számítógéphez nem hozható létre új licence, nem aktíválható újra. Technikailag az Autodesk nem érvényteleníti és nem távolítja el a régebbi telepítést, vagy annak engedélyét. Ez a helyzet nagyon hasonló a pótalkatrészek gyártásának befejezéséhez, a régi fájlformátumokhoz vagy a televíziós analóg/digitális közvetítés átállásához. Tehát, ha még „régi” örök licence van, járjon el időben és ne dőljön be a mítoszoknak, városi legendáknak, hogy mi jogszerű és mi nem a szoftverlicencekkel kapcsolatban.

A közvetlen Autodesk támogatás mellett a felhasználó helyi támogatást is igénybe vehet egy hivatalos viszonteladótól, például a Varinex-CADStudio-tól. Technikai kérdéseivel keresse kollégáinkat bizalommal, vegye igénybe helpdesk szolgáltatásunkat!

CAD Studio Helpdesk – ügyfél terméktámogatási portál

Az Autodesk a meglévő felhasználóit promóciókkal támogatja az új, korszerű eszközök beszerzésében. Váltson modern előfizetés alapú licencre. Ehhez az átmenethez vegye igénybe futó promóciónkat:

Fusion 360 a világ első, felhőalapú termékfejlesztői (CAD, CAM, CAE) platformja most 40% kedvezménnyel

Cserélje le régi szoftverét új előfizetésre!