Az Autodesk Vault 5 leggyakoribb alkalmazási területe
Autodesk Vault tipp

Az Autodesk Vault fejlett funkciói megkönnyítik a tervező és gyártórészlegek számára az együttműködést és a digitális prototípus készítés információinak megosztását, ezzel lerövidítve a tervezéstől a gyártásig tartó folyamatot. Nézzük át a Vault leggyakoribb alkalmazási területeit, az ügyfelekkel folytatott helyszíni munka tapasztalatai alapján.

Ha a cég vagy szervezet nem rendelkezik biztonsági mentési stratégiával

Számos vállalkozás mindaddig nem gondol az Autodesk Vault biztonsági mentésére, amíg el nem érkezik a verzió frissítés ideje, vagy be nem üt a katasztrófa, és le nem áll egy kiszolgáló. A frissítések elvégzéséhez vagy egy rendszerhibából történő visszaállításhoz a cégeknek rendelkezniük kell egy olyan biztonsági mentéssel, amely kifejezetten a Vault eszközeivel lett létrehozva. A szerverről készített pillanatfelvételek erre a célra nem elegendők.

A bevált módszer a Vaulttal végzett biztonsági mentés automatizálása a biztonságimentés-ütemezési eszköz használatával vagy a windows beépített feladatütemezőjével. Ez az eszköz egy kötegfájllal elindít egy ütemezett feladatot a megadott időpontban. A másik lehetőség egy PowerShell-szkript használata. A biztonsági mentések automatizálásakor érdemes észben tartani, hogy meg kell adni egy érvényes Vault-rendszergazdai felhasználónevet és jelszót. Ha ezen adatok bármelyike helytelen, a biztonsági mentés nem megy végbe. A Vault sajnos nem figyelmeztet rá, ha egy biztonsági mentés meghiúsul. Abból azonban kiderül, hogy az általunk megadott útvonalon nem látható a biztonsági mentés által létrehozott mappa.

Egyes cégek vagy szervezetek szalagon vagy külső meghajtón tárolják a biztonsági másolatokat. Mindkettő remek megoldás a Vault biztonsági mentéseinek tárolására, de érdemes észben tartani, hogy a Vault első biztonsági mentését arról a rendszerről kell elindítani, amelyen telepítve van. A Vault biztonsági mentési fájljait csak ezután lehet áthelyezni egy másodlagos tárolóra. Erre már a Vault futtatására kiválaszott szerver konfigurálásának elején érdemes gondolni. Tárhely szempontjából például a használni kívánt terület duplájával kell minimum számolni.

A Vault tulajdonságainak konfigurálása

 A rendszertulajdonságok és a felhasználó által megadott tulajdonságok automatikusan meg lesznek osztva az Inventor és a Vault között, az egyéni Inventor-tulajdonságok azonban nem kerülnek át automatikusan a Vaultba. Lehetőség van viszont létrehozni egy új egyedi tulajdonságot a Vaultban, majd párosítani az Inventorban definiált tulajdonsággal. Jó tudni, hogy a párosítás egy- vagy kéirányú lehet, tehát szabályozható lehet kitölteni az adott tulajdonságot.

Hasznos lehet továbbá tulajdonságokat létrehozni a Vaultban, amelyeket címkeként használhat az információk kategorizálásához. A rendszer ezeket a tulajdonságokat kizárólag a Vaultban használja, az Inventorba nem kerülnek át. Egyes szervezeteknél több részleg is használja a Vaultot, így ha információkat próbálunk kikeresni, hasznosak lehetnek az olyan címkék, mint például a „Projekt száma”.

Keresés a Vaulton belül

A Vault egyszerű keresési funkciója hasznos eszköz lehet konkrét adatok, például egy cikkszám kereséséhez, néha azonban túl sok keresési eredményt adhat – például, ha az „oldal” kifejezésre keres rá. Ezt elkerülendő a Vault egy olyan felhasználói felületet biztosít, ahol a felhasználók konkrét tulajdonságokra (például fájlnévre) kereshetnek rá. Lehetőség van összetett keresések végrehajtására is, többek között a „tartalmazza”/„nem tartalmazza” műveletek használatával.

Életciklus-kezelési és revizionálási eszközök használata

Ezek az eszközök a Vaultot adatkezelési eszközből egy összetettebb rendszerré változtatják. Az életciklus-kezelési és revizionálási eszközök csak a Vault Workgroupot és a Vault Professionalt használó cégek számára érhetőek el.

Bár a fájlok revizionálásai a revízió funkció használatával önállóan is módosíthatók, a bevált módszer az revizionálás és az életciklus-kezelési funkció együttes használata. Tegyük fel például, hogy egy fájl életciklus-állapota „Kiadva” értékre változik. Ekkor a fájl zárolva lesz, további szerkesztése és lefoglalása nem lehetséges. A fájl módosításához a felhasználónak „Munka folyamatban” értékre kell módosítania az életciklus-állapotot. Ez a módosítás két következménnyel jár: a fájlváltozat automatikusan A-ról B-re változik, a felhasználók pedig további módosításokat hajthatnak végre a fájlban.

Fájlok megosztása a Vaulton kívül

A Vault „Shared View” funkciója egy megtekinthető fájlt hoz létre, amely az Autodesk View webhelyén érhető el. A felhasználók megadhatnak egy lejárati dátumot, amely meghatározza, hogy a dokumentum mennyi ideig tekinthető meg. Ha a Vault felhasználói nem csupán megosztani szeretnék a dokumentumokat, hanem együtt is szeretnének működni másokkal, azt a projektszinkronizálási funkcióval tehetik meg. Ez a funkció csak a Vault Professionalt használó vállalatok számára érhető el. A fájlmappa vagy mappacsoport elküldhető az Autodesk 360-ba. Az együttműködő felek dolgozhatnak a fájlokkal, újra elküldhetik azokat az Autodesk 360-ba, majd szinkronizálhatják a Vaulttal.

Ismerje meg az Autodesk Vault tervadatkezelő rendszer fejlett jogosultságkezelési lehetőségeit, melynek segítségével testre szabhatja a tervezési fájlok elérhetőségét a projekt résztvevői számára!

A rögzített webináron kitértünk a beépített és egyedileg testreszabható globális jogosultsági körökre, az ezeket befolyásolható életciklus állapotokra valamint az egyedi könyvtárszíntű jogosultságokra is. Bemutattuk, hogy miként védheti meg legfontosabb projektadatait az illetéktelen hozzáférésektől, letöltésektől valamint biztosíthatja a mindenki számára megfelelő időben a megfelelő adatok elérhetőségét.


Amennyiben rövid technológiai tippünk és a rögzített előadásunk felkeltette az érdeklődését és szeretne további részleteket megtudni a lehetőségekről, illetve segítségre van szüksége a Vault rendszer bevezetésével vagy testreszabásával kapcsolatban, keresse szakértő kollégáinkat egy személyes konzultációra!

Ha a cége használja a Vaultot, és kíváncsi olyan lehetőségekre, amelyeket eddig nem használtak ki, akkor érdekesnek találhatja cégünk szolgáltatását, amelynek segítségével a csapatok optimalizálhatják Vault-környezeteiket, és még hatékonyabbá tehetik működésüket.

Az Arkance Systems Hungary az Ön egyedi igényeinek megfelelő gyártási, üzemtervezési és automatizálási megoldásokat biztosítja tervezőszoftver kínálatából. 

Vegyen részt az általunk nyújtott szakmai képzéseken, hogy a megszerzett tudást azonnal kamatoztatni tudja munkájában! Hamarosan induló intenzív alapozó és haladó tanfolyamainkról további információt ITT talál.

Legyen tagja Facebook közösségünknek vagy LinkedIn üzleti oldalunknak és iratkozzon fel Hírlevelünkre, hogy naprakész információt kapjon a legfrissebb Autodesk újdonságokról, promóciókról és szakmai blogjainkról.

Kapcsolattartó:

Radnai László
Értékesítési és technikai tanácsadó