Autodesk Vault 2021 újdonságok

Megjelent az Autodesk Vault 2021 szoftver. Az alábbi cikkben összefoglaljuk az újdonságokat. A Vault 2021 szoftverben nagyobb fejlesztések a következő területeken történtek:

  • duplikátumok (egyforma jellegű) alkatrészek felismerése,
  • termelékenységnövelés CAD felhasználók számára,
  • nagyobb hatékonyság az adminisztrátorok számára.
„Duplicate Search” a Vault 2021-ben

Hatalmas előny a felhasználók számára az először, a Vault 2020.2-ben megjelent új „Duplicate Search” szolgáltatás tette lehetővé az alkatrészek 3D-s geometriai keresésének egyszerű futtatását, így a szoftver használata közben Ön nem pazarolja az időt és energiát a másolatok dokumentálására, kiadására és kezelésére. Az Autodesk beépítette nagy teljesítményű geometriai keresési funkcióját a Vault Professional szolgáltatásba, hogy a megnövekedett termelékenység és költségmegtakarítás révén nagyobb értéket teremtsen a felhasználók számára.

Képzelje el, hogy kereséskor nemcsak a fájl nevét vagy a modellekben lévő „iProperty” tulajdonságokat használhatja keresési kulcsszóként, hanem a 3D modellek geometriai tartalmát is összehasonlíthatja a Vault szoftverben, így könnyedén listázhatóak a hasonló elemek. Ezen funkció segítségével ideális esetben megtakarítható az újratervezés és engedélyeztetés folyamata.

Ez a szolgáltatás már önmagában is üzleti ok lehet a Vault Professional használatára, hiszen gyors beruházási megtérülést és új képességeket biztosít.

A Vault 2021 tartalmaz egy Duplicates Dashboard-ot is, amely lehetőséget ad arra, hogy jelentést készítsen és exportáljon a hasonló alkatrészekből. Az irányítópult megmutathatja a tárolóban található duplikált alkatrészek arányát, és segít azonosítani és csökkenteni a másolatokat. A Duplicate Search és a Duplicates Dashboard ismét olyan funkciók, amelyek használatával sok időt és pénzt takaríthatnak meg.

Vault 2021 termelékenységi eszközök CAD felhasználók számára

Ha a Vault 2021-et az Inventor tervezési munkafolyamatainak részeként használja, akkor számos fejlesztést és új funkciót találhat, amelyek jobb általános tervezési élményt nyújtanak és növelik a termelékenységet. Az alábbiakban felsorolunk néhányat ezek közül:

Elavult fájlok szűrője:

A Vault 2021 szűrőt tartalmaz az Inventor Vault böngészőjében. Ha engedélyezve van, a böngésző a szoftver kiszűri az összes elavult fájlt a fa nézetből.

Fejlett Inventor és Revit együttműködés:

A Vault 2021 támogatja az Inventor és a Revit szoftverek együttműködését azáltal, hogy a helyi hálózati vagy BIM360 felhőszolgáltatásban tárolt Revit fájlok összekapcsolhatók az Inventor szoftverrel. A kapcsolat asszociatív, így a Revit modell frissítése az Inventoron belül is megjelenik. Ennek segítségével egyszerűbb és hatékonyabb együttműködés valósítható meg építőmérnöki és építőipari projektekben egyaránt.

Nem használt „orphaned” modellek azonosítása:

A Vault 2021 segítségével felismerheti és megtisztíthatja a már nem használt „árva” fájlokat, és megakadályozhatja ezen fájlok kiadását, valamint csökkentheti a vault tárban található fájlok mennyiségét. Ezeknek a fájloknak az a közös jellemzőjük, hogy nem épülnek be semelyik összeállításba, nincs semmilyen kapcsolatuk. Új tulajdonság került hozzáadásra az árva fájlok azonosításához. A „Van szülői kapcsolata” tulajdonság mely igaz a használt fájlok esetében, és hamis a nem használt fájlok esetében. Ezt az új tulajdonságot használhatja szűrőként, vagy mentett keresésként, vagy állapotváltozás során az árva alkatrészek automatikus archiválására.

Copy Design – Tervmásolatok:

A Copy Design használatakor a Vault 2021 Workgroup és Professional változatai a másolat készítése közbeni szabálykészleteket mostantól a szerveren tárolják. Ez lehetővé teszi az adminisztrátorok és a felhasználók számára, hogy globálisan kezeljék a Copy Design szabálykészleteket, és biztosítsák az egységes beállításokat a tervmásolatok elkészítéséhez. Ezenkívül a Copy Design új funkciói lehetővé teszik a tulajdonságértékek másolását az eredeti fájlból az új fájl bármely felhasználó által definiált tulajdonságába.

Mérnöki módosítás kezdeményezés – ECO fejlesztések:

A kommunikáció javítása érdekében, a mérnöki módosítás / jóváhagyás kezdeményezés státuszaiban küldött e-mail üzenetek sablonjai a Vault 2021 szoftverben szerkeszthetőek. Ennek segítségével érthetőbb, hatékonyabb a státusokkal kapcsolatos kommunikáció.

Egyszerűsítés a Vault adminisztrátorok számára:

A Vault adminisztrátorok számára egy új opció segít megkülönböztetni a rendszergazdaként való bejelentkezéskor azáltal, hogy lehetővé teszi az állapotsor színének beállítását a Vault kliensben.

Fejlesztések az életciklus váltással kapcsolatban:

A korábbi verziókban az életciklus-státuszok változásakor a szükségtelen fájlverziók „tisztítása” csak az új fájlverziókra vonatkozott. Mostantól új lehetőség van a tisztításvezérlés változásainak a korábbi adatokra is történő alkalmazására.

Job Processor fejlesztések:

Mostantól beállíthatja „Job Queue”-ban megjelenített feladatok számát a Globális beállítások párbeszédpanel Integrációk lapjának új opciójával. Amikor a feladatokat elküldik a „Job Processor”-nak, korábban csak az első 1000 feldolgozandó feladat jelent meg. A Vault 2021-ben az adminisztrátor konfigurálhatja a feladatlista maximális megjelenítési számát 1000-től 100000-ig.

Felhasználói jogosultságok fejlesztése:

Nagyobb részletesség a felhasználói beállítások számára az együttműködés fokozása érdekében

A Vault 2021 egyik legértékesebb új képessége a felhasználói beállítások részletesebb beállítása a belső és külső együttműködés javítása érdekében. Az objektum- és életciklus-alapú biztonság és az egyedi szerepek most már külön tartalmaznak letöltési engedélyt.

Korábban minden olvasási engedéllyel rendelkező felhasználó vagy csoport letölthette a fájlt. A Vault 2021 szoftverben már lehetővé teheti a felhasználók számára a hozzáférést a mappatartalomhoz, a fájltulajdonságokhoz és a „felhasználásukhoz”, miközben megakadályozza őket a tényleges fájlok letöltésében. Ez a képesség új csatornákat nyit meg az együttműködési munkafolyamatokban más osztályokkal, webhelyekkel és külső partnerekkel egyaránt.

Például az alábbi ábrán az ‘1. csapat’ hozzáféréssel rendelkezik az összes fájl olvasásához és letöltéséhez, míg A „2. csapat” hozzáféréssel rendelkezik az „A mappában” található fájlok olvasásához, de nem rendelkezik hozzáféréssel azok letöltéséhez. A „Shopfloor Worker” hozzáféréssel rendelkezik az „A” és „B” mappákban található fájlok olvasásához, de nem rendelkezik hozzáféréssel ezek letöltéséhez.

Ezenkívül a Felhasználókezelés új funkciója lehetővé teszi a letiltott felhasználók elrejtését vagy megjelenítését a Nézet legördülő menüben található lehetőség használatával.

Az Autodesk továbbra is folyamatos fejlesztést biztosít az aktuális és jövőbeli verziókhoz a felhasználói visszajelzések alapján. Az alábbi, magyar felirattal ellátott videóban tekintse meg a fent megnevezett újdonságokat!


Forrás: Autodesk blog


Arra törekszünk, hogy a COVID-19 járvánnyal kapcsolatban kialakult kivételes helyzetet a lehető leghatékonyabban kezeljük és bízunk az Önök türelmében is. Kéréseivel, kérdéseivel forduljon bizalommal kollégáinkhoz, akik Teamviewer és Skype segítségével állnak a rendelkezésére, de természetesen mobilon is elérhetőek.

Olvassa el a “Home office – de hogyan?” cikksorozatunkat illetve a Varinex-CADStudio Kft. rendkívüli tájékoztatóját!

Amennyiben szakmai ismereteit bővítené és elsőként szeretne hozzáférni a legfrissebb újdonságokról szóló hírekhez vagy cikkekhez, elég egyetlen lépés. Legyen tagja Facebook közösségünknek vagy iratkozzon fel Hírlevelünkre!

Kapcsolattartó:

Radnai László
CAD rendszermérnök
+36 1 273 3417
+36 30 370 9125
laszlo.radnai@cads.hu