Távoli munkavégzés a Fusion Team és az Inventor segítségével

A Product Design & Manufacturing Collection (PDMC) szoftvercsomag használata során a felhasználóknak lehetősége nyílik nemcsak adataik kezelésére, hanem a szervezet belső és külső szereplőivel való együttműködésre is. Bejegyzésünk a Fusion Team és az Autodesk Inventor adatkezelési és együttműködési képességeit mutatja be.

Fusion Team az Inventor felhasználók számára

Először is: hogyan érheti el a Fusion Teamet? Jó hírrel szolgálhatunk. Amennyiben rendelkezik Product Design & Manufacturing Collection szoftvercsomag vagy Fusion 360 szoftver előfizetéssel, akkor már van hozzáférése a Teamhez. Egyéb esetben kihasználhatja az Autodesk kibővített hozzáférési programjának előnyeit, és elkezdheti a Fusion Team használatát.

Az elérhető eszközök ellenőrzéséhez jelentkezzen be előfizetési fiókjába, és nézze meg, melyik megoldás a legmegfelelőbb az Ön számára. Amennyiben nem rendelkezik megfelelő jogosultsággal, kérje meg a CAD/Vault adminisztrátorát a beállítások elvégzésére.

Terminológia

Tekintsük át a Team felépítését. A Fusion Team Hub az Ön terveinek tárhelye. Ez egy központi hely, ahová egyszerre több ember jelentkezhet be, és feltöltheti / letöltheti, megtekintheti, véleményezheti és megjegyzésekkel láthatja el a fájlokat. Itt található egy Wiki Pages elnevezésű fül, amely nem fájlinformációkat tárol, hanem a csapattagok által létrehozott jegyzeteket, amelyek tartalmazhatnak szöveget, képet, táblázatot vagy akár internetes hivatkozást is. A Hub egy biztonsági modult tartalmaz és különböző protokollokat alkalmaz, hogy szabályozza az adatokhoz való hozzáférést.

A felhasználók számára különböző jogosultsági/hozzáférési szinteket állíthatunk be. Ezek az adminisztrátortól (Team Administrator, alapesetben a Hub tulajdonosa is Team Admin) a csapattagon (Team Member) keresztül egészen a projekt közreműködőig (Project Contributor) terjednek.

Tipikusan több adminisztrátor felügyeli az adminisztratív feladatokat, mint pl.: a tagok kezelése, archiválás, stb… Felvehetünk csapattagnak akár vevőket, partnereket vagy tanácsadókat is. A projekt közreműködő státusz ideális azok számára, akik csak megtekinthetik az adatokat, bár szükség esetén engedélyezhető az adatok feltöltése. A legtöbb esetben ezek a szervezeten kívüli, ellátási láncban működő személyek vagy fogyasztók.

A Hub-on az adatok Projektekbe (Projects) vannak rendezve. Ezek egyszerű mappáknak tűnnek a Fusion Team-en belül, de annál jóval többek.

Először is a projekteknek saját hozzáférési szabályaik vannak. Ezek az adminisztrátortól (Project Admin) a szerkesztőn (Editor) át a megtekintőig (Viewer) terjednek. A projektek a következők lehetnek: nyitott (Open), zárt (Closed), és titkos (Secret). Míg a nyitott projektet a felhasználók láthatják és csatlakozhatnak hozzá, addig a zárt projektnél (új projekt létrehozásánál ez az alapbeállítás) a felhasználók látják ugyan a projektet, de engedélyt kell kérniük a csatlakozáshoz. Titkos projekt esetében csak a létrehozó látja a projektet és tud meghívni felhasználókat.


E bejegyzés és a Fusion Team for Inventor adatainak felhasználása céljából egy nyílt projekt ideális az együttműködésre a mérnöki csoporton belül. Megjegyzés: Ha bejelentkezik egy új Fusion Team Hub-ba, akkor találni fog néhány minta projektet. Ezek a mappák mintafájlokat tartalmaznak, azért, hogy betekintést nyújtson az adatok elrendezésébe. Ezeket nyugodtan archiválhatja, ha már nincs rájuk szüksége. A Fusion Team adminisztrációjáról, a projektekről és a felhasználókról további információkat talál ebben a videóban.

Inventor adatok beolvasása a Fusion Teambe

A Fusion Team szinte bármilyen fájltípust képes tárolni és kezelni. Megannyi formátumot megtekinthet az Autodesk és a CAD formátumokon kívül is. Itt érdemes megemlítenünk a Desktop Connector nevű segédprogramot.

A Desktop Connectort a következőképpen éri el, ha belép a Fusion Teambe, kattintson a profilképére, és görgessen a menü aljára. Kattintson az Install Desktop Connector for Fusion feliratra. Ekkor letöltődik a telepítő alkalmazás. Futtassa és kövesse a telepítésre vonatkozó utasításokat.

A Desktop Connector telepítése után jelentkezzen be az Autodesk ID-vel (amit a Fusion Team-be való belépéshez is használt).

Tapasztalni fogja, hogy a Windows Intézőben új meghajtók jelentek meg. A Fusion Team elérhető a Fusion 360 meghajtóra duplán kattintva. Ekkor megjelennek azok a Hub-ok amelyekhez hozzáféréssel rendelkezik. Például, mint az alábbi képen látható Fusion és BIM 360 is elérhető. A Hub-ra kattintva láthatóvá válnak az elérhető projektek, mappák formájában.

Inventor adatok beolvasása a Fusion Teambe a Desktop Connector segítségével

Helyezze az adatokat (Inventor, AutoCAD, stb.) a Desktop Connector által létrehozott mappákba vagy almappákba. A kezdeti beállításhoz hozzon létre egy Inventor projekt fájlt (.ipj) annak a Fusion Team projektnek a legfelső szintjén, amelyen dolgozik.

Opcionálisan használhatja a Pack and Go menüpontot, a meglévő adatok hozzáadásához abba a mappába, amelyet a Desktop Connector hozott létre. Vagy akár drag and drop módszerrel CAD fájlokat tartalmazó mappákat adhat hozzá az új Fusion Team projektekhez.

Bármelyik módszert használja is, időnként futassa a Desktop Connectort, amely feltölti az összes fájlt, modellt a fájlhivatkozások megtartásával a Fusion Teambe. Az Inventor rajzait, összeállításait, alkatrészeit stb. itt találhatja meg, melyekről azt is megtudhatja, hogy hol vannak használatban.

Végül, ügyeljen arra, hogy csak a Fusion meghajtót használja a Windows Explorerben. Adja meg a linket csapattársainak, munkatársainak és ha szükséges, a szervezeten kívüli egyéb érdekelt feleknek, akikkel együttműködik.

Forrás: Autodesk blog


Arra törekszünk, hogy a COVID-19 járvánnyal kapcsolatban kialakult kivételes helyzetet a lehető leghatékonyabban kezeljük és bízunk az Önök türelmében is. Kéréseivel, kérdéseivel forduljon bizalommal kollégáinkhoz, akik Teamviewer és Skype segítségével állnak a rendelkezésére, de természetesen mobilon is elérhetőek.

Olvassa el a “Home office – de hogyan?” cikksorozatunkat illetve a Varinex-CADStudio Kft. rendkívüli tájékoztatóját!

Amennyiben szakmai ismereteit bővítené és elsőként szeretne hozzáférni a legfrissebb újdonságokról szóló hírekhez vagy cikkekhez, elég egyetlen lépés. Legyen tagja Facebook közösségünknek vagy iratkozzon fel Hírlevelünkre!

Kapcsolattartó:

Gimesi Gergely
Értékesítési tanácsadó
+36 30 585 7045
gergely.gimesi@cads.hu