Autodesk szoftverek használata home office esetén

Az elmúlt hónapok koronavírussal kapcsolatos eseményei jelentős hatással lesznek a következő időszakra is. Ezek az események érintik mind a magánéletünket, mind pedig a munkánkat. Partnereink, ügyfeleink is mind ugyanezzel a változással szembesülnek. Kollégáink otthonról (is) dolgoznak, a személyes találkozókat, egyeztetéseket minimalizáljuk, de az élet nem áll meg, nem állhat meg.

Az Autodesk portfóliójában már eddig is fontos szerepet kaptak azok a metódusok és szolgáltatások, melyek az elkövetkezőkben is jelentős szerepet kapnak, felértékelődnek a vállalati folyamatokban. Korábban már elindítottunk egy olyan cikksorozatot, melyben a tervezési-gyártási folyamat szereplőinek távoli összekapcsolását ismertetik meg különböző aspektusokból. Ez a cikksorozat még ma is esedékes, hiszen nagyon sokan fogunk home office-ból dolgozni.

Autodesk otthoni használatot biztosító jogok

Az otthoni használatot biztosító jogok lehetővé teszik az adott cég munkavállalói számára az Autodesk-szoftverek otthoni telepítését az üzlettel, személyes tanulással vagy képzéssel kapcsolatos munka céljából. A többfelhasználós hálózati hozzáférésű Subscription (előfizetés) vagy Maintenance Plan (szoftverkövetés) rendelkező termékek esetén a szoftverek otthoni használatához licenc szükséges. Az egyfelhasználós hozzáférésű termékek bármely számítógépről használhatók, és nem igényelnek külön otthoni használathoz licencet.

Az otthoni használatra való jogosultság

Az Autodesk otthoni használatra jogosult termékei listájának megtekintésével megtudhatja, mely termékek esetében érhető el az otthoni használat. A nagyvállalati, kiszolgálóalapú (csak hálózaton elérhető) és aktiválást nem igénylő termékek esetében általánosságban nem érhető el az otthoni használat.

Az otthoni használat beállítása

Autodesk Account-fiókja Termékek és szolgáltatások területén megtalálhatja az otthoni használati licenc igénylésének lehetőségeit, a licenc típusától függően. Fontos megjegyezzük, hogy nem minden termék érhető el minden nyelven vagy régióban; az otthoni használat csak a régiójában elérhető termékek esetében lehetséges.

A hálózati licencen futó szoftverkövetések (Maintenance Plan) és a többfelhasználós hozzáférésű előfizetett termékek (Subscription) esetében licence kölcsönözhető (License Borrowing) a hálózati licenckiszolgálóról, amelyet az otthoni számítógépén használhat, illetve az Autodesk fiókon keresztül is igényelhető licencet otthoni használatra.

Az egyfelhasználós hozzáférésű termékek esetében nincs szükség otthoni használati licencre. Telepítse a szoftvert az otthoni számítógépére a meglévő sorozatszáma használatával és/vagy jelentkezzen be Autodesk Account-fiókja felhasználónevével és jelszavával.

Korábbi verziók otthoni aktiválása

Ha egy korábbi szoftververziót telepít otthon, nézze meg a terméktámogatási életciklust, és ellenőrizze a verzió aktiválásra való jogosultságát.

Ismerje meg az Autodesk felhő-szolgáltatásait!

Az Autodesk-szoftverek használatának bevált módszerei távmunka esetére

Egyfelhasználós licencek (egyfelhasználós hozzáféréssel rendelkező előfizetések részeként)

  • Subscription / előfizetés esetén: akár 3 eszközre is telepítheti a szoftvert, de ezek közül egyszerre csak egy példány lehet aktív, azaz csak egyik helyen futtatható. A termék elindítása után a szokásos módon jelentkezzen be Autodesk-azonosítójával azon az eszközön, amelyen éppen dolgozik. Ha vállalata proxykiszolgálót használ, meg kell kerülni a proxykiszolgálót.
  • Maintenance Plan / szoftverkövetés esetén: ha aktiválni szeretné a szoftvert otthoni számítógépén, adja meg a sorozatszámát. Egyszerre csak egy példány lehet aktív: vagy a munkahelyi, vagy az otthoni.

Hálózati licencek (többfelhasználós hozzáféréssel rendelkező és Token Flex-előfizetések részeként)

  • A szoftver otthoni aktiválásához – ha többfelhasználós hozzáféréssel rendelkező előfizetés vagy hálózati licenccel rendelkező Maintenance Plan szoftverkövetés használatakor – licencet kell igényelni az Autodesk fiókon keresztül vagy kölcsönözni a kiszolgálóról.
  • Ennek lépései: csatlakozzon a vállalati hálózathoz VPN-en keresztül.
  • Kölcsönözzön licencet a licenckiszolgálóról.

Arra törekszünk, hogy ezt a kialakult kivételes helyzetet a lehető leghatékonyabban kezeljük és bízunk az Önök türelmében is. Kéréseivel, kérdéseivel forduljon bizalommal kollégáinkhoz; technikai kérdésekben társaságunk elsősorban helpdesk rendszeren keresztül támogatja Partnereit, ami a szakmai segítség leghatékonyabb módja. Kérdéseik minden esetben a leggyorsabban kerülnek a legautentikusabb kollégánkhoz. Helpdesk rendszerünk weboldalunk HELPDESK PORTÁL pontja alatt.

Cikksorozat az Autodesk szoftverek otthoni használatáról: